sobota, 29 listopada 2014

VII

Shinoda otworzył szeroko oczy i zerwał się z miejsca. Gwałtownie reagując na to co się wydarzyło, nie reagując na rzeczywistość  spadł z łóżka, uderzając z hukiem o podłogę. Dopiero po tym momencie zauważył, iż jest w swoim pokoju. Przetarł spocone czoło i usiadł, opierając się o drewniany przedmiot. Rozglądał się uważnie po całym pokoju, który był w stylu nowoczesnym i co chwilę mrugał. Jego sen był tak realistyczny, że nie wiedział, iż to wszystko co się wydarzyło, było tylko wytworem jego głowy. Nagle przypomniał sobie o zniknięciu Dave’a. Z pośpiechem wstał z zimnej podłogi, wyłożonej białymi płytami i sięgnął, znajdujący się na drugiej połowie łóżka telefon. Następnie wybrał numer do Roba i połączył się.
- Słucham? –  głos Roberta zdawał się być jeszcze bardziej spokojny niż zwykle.
- Rob? Jak tam z Dave’em. Znalazł się?
- Słucham? Przecież Dave jest u mnie – odpowiedział z lekkim zdziwieniem. – O czym ty mówisz?
-  Ale… - Shinoda przerwał i zmarszczył czoło. – Nie ważne. Cześć – pożegnał się i rozłączył się. Mike stał z otwartą buzią i zastanawiał się nad zaistniałą sytuacją. – No nieźle – wyszeptał pod nosem.  Spokojnym krokiem wyszedł z pokoju i udał się na dół. Wchodząc do kuchni poczuł dziwny zapach, zupełnie jakby ktoś przed chwilą robił tu obiad, tylko, że dla jakiegoś zwierza. Nadal marszcząc czoło powędrował do salonu. Na kanapie leżała wygodnie Lucy. Spała i to bardzo mocno, bo nie obudził jej huk, który przed chwilą spowodował Spike uderzając ramieniem o szarą ścianę. Z jego ust wydobył się cichy syk niezadowolenia i bólu. Mimo to, zachował spokój. To zachowanie w niczym  nie przypominało bruneta. Normalnie zacząłby krzyczeć i obwiniać cały świat o to, iż coś tu stoi. Spojrzał na stół, na którym stał talerz z resztkami jakiejś dziwnej potrawy, wyglądającej raczej, jak to ocenił  Mike, jak wymiociny kota jego taty. Lekko uniósł jedną brew do góry, a następnie usiadł na wygodnym fotelu. Obserwował dziewczynę, która leżała naprzeciwko niego i cicho pochrapywała. Odgłosy, jakie wydawała z siebie Lucy sprawiały, iż Shinoda ledwo powstrzymywał się przed atakiem śmiechu.  Po dłuższej chwili przeszło mu i zachował powagę. Patrząc na dziewczynę delikatnie się uśmiechał. Poczuł jak coś ciepłego wypełnia jego środek. Uczucie to dla Mike’a było nowe i dziwne. Brunet zmarszczył czoło i powoli analizował co się  z nim dzieje. Chwytając za czarny materiał, ściągnął z siebie ulubioną bawełnianą bluzę i oparł się o miękkie oparcie. W pokoju słychać było tylko dziwne odgłosy Lucy, której fioletowe włosy dotykały podłogi, albo wchodziły jej do ust. Spike widząc niesforną fryzurę, podszedł do kobiety i delikatnie, by jej nie obudzić, złapał za kosmyki i założył je za ucho dziewczyny. Gdy to zrobił, z powrotem usiadł na swoje miejsce i zamknął oczy. Wsłuchiwał się w swój oddech i badał uczucie, które odczuł.
- Dzięki – Shinoda usłyszał nieoczekiwanie i gwałtownie podniósł powieki. Spojrzał na Lucy, która teraz siedziała i wpatrywała się w niego. Jej błyszczące oczy nie dawały mu spokoju. Piękne, mieniące się niczym lampki świąteczne oczka.
- Za co? – spytał po chwili zamysłu i z lekkim zdziwieniem patrzył na kobietę.
- Za to, że po prawiłeś mi włosy – powiedziała wesoło i uśmiechnęła się tak, że na twarzy Mike’a również pojawił się uśmiech.
- A nie ma za co – zaśmiał się cicho, a następnie przejechał czarne włosy dłonią.
- Podziwiam, że potrafisz spać na siedząco – Lucy zachichotała się, a po chwili odgarnęła kosmyki fioletowych włosów na bok, by nie opadały jej na twarz. Shinoda miał pytający wyraz twarzy. – Spałeś dobre dwie godziny – wyjaśniła. Oczy Mike’a otworzyły się szeroko.
- No nieźle – pokiwał głową, a następnie zaśmiał się. – A ty mnie tak obserwujesz od tych dwóch godzin?
- Możliwe – powiedziała ledwo słyszalnym głosem, jednocześnie odwracając wzrok. Spike uśmiechnął się. 
- Tak swoją drogą, gotowałaś coś, prawda? – brunet zmienił temat.
- Tak.
- Co gotowałaś?
- Gulasz – odpowiedziała nie pewnie, bojąc się dalszych pytań. Bała się, że coś przeskrobała.
- Aaaa… Okej – Shinoda zaśmiał się głośno.
- A co? – Lucy była wyraźnie zdziwiona zachowaniem Mike’a.
- Nie nic. Po prostu myślałem, że są to kocie wymiociny – Spike zakrył głowę dłonią i chichrał się.
- Słucham?
- Chodź. Może nauczę cię jak robisz ładny i smaczny gulasz – zaproponował muzyk, a po chwili wstał z miejsca. Humoru mu nie brakowało.  Dziewczyna udała się za mężczyzną, wciąż mając zdziwienie na twarzy. – Okej, najpierw wyciągamy chleb. Następnie masło, ser, szynkę, co tam ci się podoba. Następnie smarujemy sznytkę i kładziemy na niej to co lubimy. Gotowe! – ostanie słowo wykrzyczał, przy czym podniósł kanapkę do góry.
- Ale to nie jest gulasz – zaśmiała się Lucy.
- To miał być gulasz?
- Tak – dziewczyna wyraźnie nie mogła powstrzymać swojego śmiechu.
- Śmiejesz się z mojego ‘’gulaszu’’? – udając złość chwycił szynkę i uderzył nią delikatnie w policzek kobiety.
- Ach tak? – nieoczekiwanie Shinoda dostał w głowę z sera. Po dłuższej bitwie, obydwoje znaleźli się na podłodze. Wokół nich leżały rozrzucone  sznytki chleba, plasterki szynki. Płytki ubrudzone masłem, były całe żółte i przypominały kafelki w brudnej, publicznej toalecie w jakimś obskurnym barze.
- Trzeba to będzie posprzątać – nagle Mike zrobił się poważny, a po chwili głośno westchnął.
- Wiesz co? Myślałam, że ta cała sława cię zepsuła, że to przez nią o nas zapomniałeś – Lucy wydusiła z siebie z trudem. Spike zawiesił się na chwilę. Jego oczy wydawały się dziwne i nienaturalne. Zupełnie jakby coś go opętało.
- To nie chodziło sławę – zaczął. – Zresztą nie zapomniałem o was – wymamrotał pod nosem wpatrując się przed siebie. – Wiele razy chciałem do was przyjechać, spotkać się z wami, ale było to fizycznie nie możliwe – dodał po chwili. – Bo widzisz. Z twoim tatą nie układało nam się zbyt dobrze. Kłóciliśmy się, wyzywaliśmy od najgorszych, ale dopiero potem pewne wydarzenie spowodowało, że zupełnie straciliśmy kontakt. Chciałem zobaczyć chociaż ciebie, ale on… On twierdził, że nie powinienem się tobie pokazywać i nawiązywać z tobą kontaktów, bo jestem… - przerwał. Lucy wpatrywała się zdezorientowanym wzrokiem w zamyślonego Shinodę. Czekała na dalszą część, ale ona nie nastąpiła.
- Bo jestem? Kim jesteś? – jej ciekawość nie dała jej spokoju.
- Bo nie jestem odpowiednim przykładem dla ciebie – odpowiedział. – Wiesz, dużo przeklinam, krzyczę i tak dalej. Jestem po prostu zły – spojrzał na nią delikatnie się uśmiechając i próbując nie powiedzieć prawdy. Chciał jej teraz wszystko powiedzieć. O tym wszystkim co spotkało go tamtego dnia, ale bał się. Wiedział, że uzna go za potwora i zacznie go nienawidzić.

- Nie jesteś zły – podniosła lekko kąciki ust, a po chwili przytuliła się do Mike’a.




I tak oto jestem z nowym rozdziałem. 
Taki bardziej spokojny. 
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie. :)

9 komentarzy:

  1. Nigdy w życiu bym się nie domyśliła, że to się tylko Mike'owi śni. Oczywiście zadziwiasz mnie, jak zawsze.
    I wiesz co? KOCHAM, kiedy ty opisujesz takie sytuacje jak bitwa na jedzenie. No po prostu robisz to tak świetnie. xD
    Nawet w takim spokojnym rozdziale u Ciebie się dużo dzieje i jest tu dużo strasznie słodkich (?) fragmentów. "- Nie jesteś zły – podniosła lekko kąciki ust, a po chwili przytuliła się do Mike’a." - To jest epickie. ;_;
    Jestem ciekawa, w którym momencie Mike powie Lucy o co tak naprawdę chodzi. Lub ona sama to odkryje, bo taka możliwość też jest.
    Nie wiem co Ci dzisiaj tu jeszcze napisać.Jakoś nie mam dziś weny na komentarz, meh.
    Życzę Ci duuużo weny i powodzenia w pisaniu dalej!! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, jak moja poprzedniczka powiedziała, nigdy bym się nie domyśliła, że to był tylko sen Shinody. Serio.
    Lucy i Majki są słodcy ^^ A bitwa na jedzenie i gulasz wygrywają wiadro Internetów XD
    Jacie, nie mam pomysłu na komentarz. Bardzo rozdział mi się podobał :)
    Zapraszam na nowego Bloga (link w kom. przy poprzednim rozdziale)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, wystraszyłam się tym Dave'em. Może to się wydać śmieszne, ale ja przeczuwam,że Mikey to tata Lucy. Przestaję krakać. No co można więcej dodać? Jak zawsze świetnie :3 Weny i pozdrowienia ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam http://we-are-a-broken-people.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeny, kobieto. Jeszcze raz mnie tak przestraszysz...
    Ja na serio nie podejrzewałam, że to był tylko jego sen. Jestem aż tak głupia? ;-;
    Ogólnie o rozdziale powiem tyle, że mam wiele innych, które lubię bardziej, bo nie jestem fanką takich rozdziałów, wiesz... "przejściowych". Ale z tym ostatnim to mnie urzekłaś. :D Stwierdzenie Mike'a "jestem po prostu zły". Nawet jak nie jestem fanką jakiegoś rozdziału, to jestem fanką chociażby kilku zdań. Jak Ty to robisz?
    Szkoda, że nie było nic na temat Chestera, chyba że z tym to też był sen... Bo ja już nie ogarniam, sorry, pamięć mi się buntuje. :D
    Nie zapraszam już do siebie bo ostatnio mam wrażenie, że czytasz wszystko oprócz mojego bloga i przyprawia mnie to o depresję ale...
    Ulix nie użalaj się nad sobą. ;-;
    Pozdrawiam i życzę dalszego prowadzenia bloga w takim tempie, jak teraz. Podziwiam Twoje tempo, wiem jaki jest zapieprz w trzeciej gim... Materiał zapieprza jak ja na koncert Linkin Park.
    Weny! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nowy rozdział na COG ;)
    PS. Nie wiem czy pytałam, ale wolę jeszcze raz się zapytać; powiadamiać Cię o nowych rozdziałach?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nowy Blog ;) (Numb zakończyłam ;-;)

    http://krew-radosc-alkohol.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Minęło parę godzin odkąd mnie tu zaprosiłaś. Nie miałam czasu wcześniej, dlatego odzywam się dopiero teraz.
    Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy, to wspaniały szablon. Jest p r z e p i ę k n y.
    I kursor.
    Kursor wymiata.
    Sprawił, że na mojej twarzy zagościł wieeeeeeelki uśmiech!
    Kurcze. Twoje opowiadanie jest tak nietypowe, że aż nie wiem, co mam napisać! Mike płatnym mordercą, który na dokładkę zabił An bez żadnych skrupułów i jej kochanka.? I mówią, że to ja jestem pokręcona xD.
    Pozwolisz, że resztę zapisze w punktach.
    1.Trochę nieprawdopodobne jest to, iż Lucy uwierzyła Mike'owi w jego kłamstwo z tym, że pomagał rannej kobiecie.
    2. Taaa, ratował. Pewnie to on go spowodował! xD
    3. Trochę mniej takich szczegółowych opisów opisujących (masło maślane) to, co bohater poczynia, bo to nudzi.
    4. Hmm... jeżeli Chazz był aż tak chory, nie wparowałby Mike'owi do domu – nie miałby na to siły.
    5. Trochę mniej kolokwializmów.
    6. Dodałabym trochę retrospekcji z tą Kate, tak dla urozmaicenia, bo dziewczyna pojawia się nagle, nie wiadomo skąd!
    7. Ty, a może to tak specjalnie, dla budowania napięcia. Cwana jesteś! xD
    8. Gdy Lucy spostrzegła płaczącego Mike'a, nie powinna go pocieszyć? Ona go olała. Zła Lucy!
    9. Płaczącego...właśnie! Dlaczego Mikey płakał? Psujesz mi cały obraz takiego gangstera, no!
    10. Wybacz, że zwrócę na to uwagę ale... Nie ma „zestresowanego tonu głosu” xD.
    11. Nagła zmiana narracji nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem...
    12. W jednym akapicie uchwyciłam za dużo słów, które nadają ekspresji opowiadaniu. Ciężko się takie coś czyta.
    13. Muszę pochwalić Cię za interpunkcję. Rzadko się zdarza, że autorzy wiedzą, gdzie postawić przecinek. Alleluja Ci za to!
    14. Yeach! Bitwa na jedzenie!
    15. I koniec słodki xD
    Podsumowując: chcę więcej. Chcę więcej o Mike'u, który jest najwyraźniej chory psychicznie!
    To tyle z mojej analizy. Nie odbieraj tego jako hejt, po prostu musiałam napisać, co sądzę, bo gdybym napisała bzdety to bym nie była sobą. To po prostu moja ocena i nie obrażaj się, jeżeli Cię uraziłam.
    Pozdrawiam i weny! :D
    Ps: Mam cię powiadamiać o nowych postach u mnie?

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonany przez Calumi